Transformacja i optymalizacja e-commerce z nowym partnerem technologicznym.

Rozwój oprogramowania
Przejmowanie projektów
Utrzymanie systemów IT

Klient

Hanipol

Data

10.2020 - do teraz

Branża

Dystrybucyjna

Adres strony

https://www.portal.hanipol.com/pl/

Technologie

PHP
Symfony
Sylius

Tło klienta

Hanipol, jako dynamicznie rozwijająca się firma, od lat opierała swoje działania na programie Sylius.Dotychczasowe wsparcie w zakresie rozwoju i utrzymania platformy e-commerce zapewniał zewnętrzny Software House, którego kluczowy programista odpowiadał za realizację strategicznych zadań. Po jego odejściu z firmy oraz ze względu na brak specjalisty o wymaganych kompetencjach, firma zdecydowała się zakończyć współpracę. W obliczu tej zmiany Hanipol rozpoczął poszukiwania nowego partnera technologicznego, który nie tylko przejmie obsługę istniejących systemów, ale również zapewni długoterminowe wsparcie w zakresie rozwoju i optymalizacji platform cyfrowych.

Problem biznesowy

Firma stanęła przed wyzwaniem usprawnienia procesu tworzenia i prezentacji ofert handlowych. Dotychczasowy format okazał się mało przejrzysty i nie dostosowany do indywidualnych potrzeb klientów, co mogło negatywnie wpływać na konwersję sprzedażową. Dodatkową trudnością było zarządzanie sprzedażą w wielu kanałach jednocześnie, co wymagało efektywnej synchronizacji ofert i dostępności produktów. Ponadto firma dostrzegła potrzebę zwiększenia widoczności produktów w sklepie internetowym, jednak brak nowoczesnych narzędzi oraz ograniczona ekspozycja nowych produktów na stronie głównej, mogły hamować potencjał sprzedażowy i skuteczność działań marketingowych.

Skutecznie przejęli pracę od innego Software House i kontynuowali proces rozwoju. W skład zespołu projektowego weszli menedżer projektu, specjalista ds. kontroli jakości oraz programiści backend i frontend. Wszystkie prace były realizowane na czas. Innovation Software zaproponowało rozwiązania, które najlepiej odpowiadały naszym potrzebom i problemom.

Tomasz Hanik
CTO / Hanipol

W szczytowym momencie projektu zespół liczył

Kluczowe wyzwania

  • Przejrzysta dokumentacja i uporządkowanie projektu: Stworzyliśmy dokumentację projektową, która nie była prowadzona przez poprzedniego wykonawcę.
  • Utrata kluczowego programisty: Odejście specjalisty odpowiedzialnego za rozwój platform e-commerce spowodowało konieczność poszukiwania nowego partnera technologicznego, który szybko i sprawnie wdroży się w istniejący projekt oraz przejmie pełną odpowiedzialność za jego dalszy rozwój i utrzymanie.
  • Zarządzanie wieloma kanałami sprzedaży: Konieczność efektywnej synchronizacji ofert i dostępności produktów w różnych kanałach sprzedaży wymagała stworzenia systemu, który umożliwia zarządzanie wszystkimi platformami sprzedażowymi z poziomu jednego, centralnego panelu administracyjnego.
  • Zwiększenie widoczności produktów online: Potrzeba wdrożenia nowoczesnych narzędzi reklamowych oraz lepszej ekspozycji nowych produktów na stronie głównej sklepu internetowego skłoniła nas do optymalizacji UX/UI platformy. Dzięki temu poprawiliśmy przejrzystość interfejsu, co pozwoliło na bardziej intuicyjną prezentację oferty produktowej, zwiększenie zaangażowania użytkowników oraz poprawę współczynnika konwersji.

Rozwiązanie

Frontend i backend
02

Personalizacja profilu użytkownika

Wdrożenie od podstaw zaawansowanych możliwości konfiguracji profilu dla każdego użytkownika. Klient może wybrać swój docelowy sposób wyświetlania produktów, swoje preferowane filtry, zarządzać procesem płatności i walutami, a nawet zadeklarować, czy chce otrzymać przypomnienie e-mail po dłuższej nieobecności na platformie.

03

Zintegrowane zarządzanie wieloma sklepami

Hanipol posiada kilka sklepów internetowych, które obsługuje jednocześnie. Wdrożyliśmy system zarządzania wszystkimi platformami z poziomu jednego wspólnego panelu administracyjnego. Złożone zamówienia trafiają w jedno miejsce. Jest także jedna wspólna baza klientów. Nasz Klient ma możliwość samodzielnej modyfikacji i dodawania kolejnych kanałów sprzedaży.

04

Dynamiczna prezentacja nowości produktowych

Klienci Hanipolu mieli problem w dotarciu do najnowszych produktów poszczególnych kategorii. Na stronie https://portal.hanipol.com/pl/ zbudowaliśmy slidery w różnych konfiguracjach, które Klient może umieszczać w dowolnym miejscu na stronie. Pozwala to na przedstawianie ofert najnowszych produktów w interaktywny sposób.

Podsumowanie

Dzięki naszej współpracy oraz wdrożeniu odpowiednich rozwiązań technologicznych, firma mogła skutecznie dostosować swoje systemy do zmieniających się warunków rynkowych oraz zapewnić klientom bardziej intuicyjne i atrakcyjne doświadczenie zakupowe. W ramach naszych działań zorganizowaliśmy proces przejęcia projektu, uzupełniliśmy dokumentację projektową, aby wszystkie aspekty techniczne były klarowne i dobrze udokumentowane.

Wdrożyliśmy CI/CD, co usprawniło cykl wdrażania zmian, a także przejęliśmy repozytorium kodu na nasz workspace, dbając o jego utrzymanie i dalszy rozwój. Aby poprawić organizację pracy, wdrożyliśmy tablicę kanbanową oraz proces szybszej komunikacji, dostosowany do preferencji Klienta i dynamiki zespołu programistycznego. Dodatkowo, zorganizowaliśmy konfigurację serwera i przenieśliśmy platformy sprzedażowe na nowy serwer, zapewniając ich stabilność i bezpieczeństwo.

Podobne projeky

Budowa dedykowanych systemów IT dla apteki: Integracje, automatyzacja i usprawnienia operacyjne

Dedykowany e-commerce
UX/UI
Rozwiązania Dedykowane