Projects takeover

We take over when cooperation with the current supplier stops working

Osoba pracująca przy biurku, szkicująca projekt.
“We're changing direction to get your project back on track and ready for action.”
Przejmowanie projektów

Safe change of tech partner

We understand that changing tech partner during the course of a project can be a concern, especially if the investments are large. Many companies are faced with a dilemma - to continue with the existing supplier or to switch to a new one. If you are considering a change, we will walk you through the process, identifying problems and establishing rules of cooperation to prevent them from happening again.

Are you considering changing your IT partner?

What does the collaboration process look like?

Get to know your business and project
We get to know your business and project

Before we get down to business, we want to get to know your company and your system thoroughly. We check what needs to be changed or improved in the project so that everything is in line with your expectations.

We analyze the specifications
We analyze the specifics

We check the design documentation to assess how the introduced functionalities meet the requirements and whether they are in line with your expectations.

We explore the architecture of the system
We explore the architecture of the system

We analyze the structure of the system and available documents to identify potential problems and the strengths and weaknesses of the current solution.

We work with code
We work with code

We work with the code, checking its compliance with the technical documentation and verifying the development environment. This is a crucial step that allows the project to continue.

Planning and coordination
Planning and coordination

At this stage, we already have a clear picture and a concept to further develop your project.

Budgetary document
Budget improvements

We analyze past expenses and forecast future costs to ensure that the project does not go beyond the established budget.

Every project is different - let's talk about yours!

Are you considering entrusting your project to a new partner?

Leave us your details and we'll call you back to provide you with a plan to help get your business through the process without disruption.

Wgrywanie pliku...
fileuploaded.jpg
Wgrywanie pliku nie powiodło się. Maksymalny rozmiar 10 MB.
Your message has reached us. Our Sales Manager, Sebastian, will be in touch soon!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Acquisition of projects

Why is it worth it?

Sometimes a fresh look at a project gives better results than further cooperation with a partner who does not meet expectations.

Our detailed specification, which we provide before you start, gives you a complete picture of the activities and an accurate quotation. It describes each element of the project and the completion time of the tasks, so you always know what to expect. Such transparency eliminates misunderstandings and allows us to effectively implement the project according to your needs.zdiagnozowanie problemów i optymalizację kosztów. Dzięki temu Twój projekt wraca na właściwe tory, a Ty zyskujesz pewność, że system działa efektywnie, bezpiecznie i zgodnie z aktualnymi standardami.

Rosnące koszty to często ukryta cena braku zdecydowania!

Zamiast inwestować w szybkie rozwiązanie problemów, firmy nierzadko wpadają w spiralę wydatków na ciągłe łatanie błędów. Efekt? Każda poprawka pochłania więcej zasobów, a finalnie wydajesz znacznie więcej, niż gdybyś od razu zlecił projekt doświadczonym specjalistom.

What are the costs?

We prepare a clear distribution of costs and working hours so that you can better plan your budget.

We break down each project into details, indicating specific tasks and hours needed. Together, we figure out what's most important and what can be done later, and how it will affect your business. Thanks to this clear information, you will more easily decide what work you want to commission us.

You can start with a small project or a big challenge — we don't require minimum hours.

Hybrid pricing - Simple and transparent.

You get a quote from us that always shows the maximum costThis is our guarantee and promise! You know right from the start that you won't spend more than we agreed. Our valuation takes into account all the potential surprises that may arise at different stages of the project. If we can get everything done faster, you'll pay less. Sounds good, doesn't it?

Case study

Przykłady zrealizowanych projektów, które mówią same za siebie

Budowa platformy ecommerce oraz systemów dedykowanych

FAQ

Odpowiadamy na najczęstsze pytania
Czy przejęcie projektu IT wiąże się z koniecznością zmiany technologii?

Przejęcie projektu IT nie zawsze wiąże się z koniecznością zmiany technologii. Jeśli dotychczasowe rozwiązanie spełnia potrzeby, skupiamy się na jego optymalizacji i dalszym rozwoju. W przypadkach, gdy istniejące technologie utrudniają rozwój lub generują zbyt wysokie koszty, możemy rozważyć ich zmianę, ale zawsze z pełnym zrozumieniem Twoich potrzeb.

Czy można przejąć projekt IT bez pełnej dokumentacji od poprzedniego wykonawcy?

Przejęcie projektu IT bez pełnej dokumentacji od poprzedniego wykonawcy jest jak najbardziej możliwe, choć wymaga trochę dokładniejszego podejścia. W takim przypadku przeprowadzimy audyt techniczny, aby zrozumieć, jak działa system, i na tej podstawie odbudujemy pełny obraz projektu.

Jak długo trwa przejęcie projektu IT i rozpoczęcie jego realizacji?

Przejęcie projektu IT i rozpoczęcie jego realizacji zazwyczaj zaczyna się od kilku dni zapoznania się z obecnym projektem oraz Twoimi celami. To czas, w którym dokładnie analizujemy dotychczasowe rozwiązania i ustalamy,
jak najlepiej dopasować dalsze kroki do Twoich potrzeb, aby proces przebiegł sprawnie i efektywnie.

Czy mogę liczyć na naprawę błędów pozostawionych przez poprzedniego wykonawcę?

Naprawa błędów pozostawionych przez poprzedniego wykonawcę to dla nas priorytet. Na początku skupiamy się na identyfikacji kluczowych błędów, które mogą wpływać na działanie systemu - zarówno pod kątem funkcjonalności,
jak i wydajności. Dzięki temu możemy skutecznie przywrócić pełną funkcjonalność i stabilność projektu.

Testimonials

Proces wdrożenia nowej wersji aplikacji został przeprowadzony terminowo i zgodnie z założeniami, co pozwoliło nam na płynne przejście do nowego systemu bez zakłóceń w codziennej działalności. Cała współpraca począwszy od pierwszych rozmów jak i realizacji całego projektu przebiegała na bardzo wysokim poziomie. Innovation Software to doskonały partner, który zadaje kluczowe pytania, pomagające lepiej zrozumieć cele biznesowe i skutecznie je realizować. Polecamy tego partnera do realizacji projektów technologicznych!

Marcin Bohdanowicz

Prezes Zarządu /  MB Partner

Wszystkie prace były realizowane na czas. Innovation Software zaproponowało rozwiązania, które najlepiej odpowiadały naszym potrzebom i problemom (...) Byli w stanie przejąć pracę od naszego zespołu wewnętrznego i kontynuować proces rozwoju. Przeprowadzili szczegółowy audyt i zaproponowali rozwiązania dla bieżących problemów oraz zaniedbań, które miały miejsce. Innovation Software przedstawiło nam plan działania, który uwzględniał realizację naszych celów biznesowych, a jednocześnie pozwalał nadrobić zaległości technologiczne.

Jakub Pałka

CEO / Grupa Cargo sp. z o.o

They effectively took over responsibility from our client's internal team and continued the development process. They conducted a detailed audit and proposed workable solutions to existing problems, presenting our client with an action plan that was in line with their business objectives while addressing their technological backlog.

Magdalena Tora

Marketing Specialist / Multikom IT sp. z o.o

They successfully took over the work from another Software House and continued the development process. The project team included a project manager, a quality control specialist and backend and frontend developers. All work was completed on time. Innovation Software proposed solutions that best suited our needs and problems.



Tomasz Hanik

CTO / Hanipol

We are very pleased with our cooperation with Innovation from Wrocław. It is an experienced software house which has done a lot of web development work for our e-commerce project tezeusz.pl. The Innovation team demonstrated professionalism, creativity and punctuality. They used modern technologies such as PHP, Symfony and Laravel to create functional and attractive solutions. Communication with them was easy and pleasant. We would recommend Innovation to anyone looking for a reliable partner for web projects.

Tomasz Łukaszczyk

E-commerce Manager / Tezeusz.pl

Listen to our podcast

Every project is different - let's talk about yours!

Do you have new ideas, old systems to tackle, or a problem to solve? Write to us, we will suggest how to do it taking into account time, budget and resources.

If it is before 3:00pm - we will call you today.

If it is after 3pm - we will contact you tomorrow, unless tomorrow is a weekend, we will hear you on Monday.

Wgrywanie pliku...
fileuploaded.jpg
Wgrywanie pliku nie powiodło się. Maksymalny rozmiar 10 MB.
Your message has reached us. Our Sales Manager, Sebastian, will be in touch soon!
Oops! Something went wrong while submitting the form.